جهش تولید | پنج‌شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹

۱۴ توصیه برای حفظ سلامت - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

۱۴ توصیه برای حفظ سلامت

۱۴ توصیه برای حفظ سلامت


چه می شد اگر می توانستیم خطر بیماری های قلبی را کاهش دهیم، بدن سالم تری داشتیم، می توانستیم روند پیری را کند کنیم و بیش از این مراقب دندان هایمان بودیم؟ درست است که برای داشتن یک بدن سالم به زمان نیاز داریم اما نه آن اندازه ای که شما تصور می کنید. هر فردی باید روزی نیم ساعت ورزش کند و ۸- ۷ ساعت بخوابد، اما به گفته کارشناسان تغذیه فقط در چند ثانیه نیز می توان کارهای مفیدی برای سلامتی انجام داد که در این مطلب از سایت «MSN» به آن اشاره می کنیم:

۱) میوه را با پوست بخورید تا با سرطان مقابله کنید.

خواص عمده یک میوه مانند سیب، در پوست آن جمع شده است.آزمایش ها نشان داده است، مواد شیمیایی متعددی که از بروز سلول های سرطانی سینه، کبد و روده پیش گیری می کند، در پوست سیب وجود دارد.اما مصرف سیب های طبیعی که بدون استفاده از مواد شیمیایی و عاری از آفت کش هستند توصیه می شود.

۲) مکمل های ویتامین D و کلسیم مصرف کنید تا با بیماری سرطان مقابله کنید:مصرف مناسب و کافی هر ۲ نوع این مواد، به طور چشمگیری خطر بروز سرطان را کاهش می دهد. تحقیقات ۴ ساله که توسط محققان آمریکایی انجام گرفته نشان می دهد زنانی که از این ۲ مکمل استفاده می کنند ، ۷۷ درصد خطر بروز سرطان را در خود کاهش می دهند. ویتامین D، واکنش سیستم ایمنی را تقویت می کند تا از بدن در برابر سرطان محافظت کند.

۳) گل اسطوقودوس و یا رزماری را بو کنید تا جوان بمانید. بوی گل اسطوقودوس باعث خواب راحت در شب می شود. در بررسی ها محققان از داوطلبان خواستند تا به مدت ۵ دقیقه روغن طبیعی گل اسطوقودوس و یا رزماری را بو کنند.نتیجه به دست آمده نشان داد، میزان هورمون کورتیزول مربوط به استرس در آب دهان آن ها ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد. این نتیجه خوبی بود زیرا این هورمون باعث افزایش فشار خون و سرکوب سیستم ایمنی بدن می شود.استشمام روغن طبیعی اسطوقودوس با غلظت کم و روغن طبیعی رزماری با غلظت زیاد باعث می شود رادیکال های آزاد که بیماری و روند پیری را سرعت می بخشند زودتر از بین بروند.

۴) برای کاهش کلسترول پسته مصرف کنید.محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا از داوطلبان خواستند برای مدت ۴ هفته روزی حدود ۴۲ گرم پسته بخورند. پس از گذشت ۴ هفته افرادی که این برنامه را اجرا کرده بودند موفق شدند کلسترول مضر را ۶/۱۱ درصد کاهش دهند. کاهش ۷ درصدی کلسترول خطر بروز بیماری قلبی را ۱۴ درصد کاهش می دهد. پسته یکی از بهترین منابع استرول گیاهی (Plant sterols)، نوعی ترکیب کاهش دهنده جذب کلسترول است. توجه داشته باشید، از آن جایی که هر ۲۸ گرم پسته (تقریبا یک مشت)حاوی ۱۶۰ کالری است در مصرف آن افراط نکنید.

۵) عسل طبیعی را جانشین شکر کنید تا کلسترول خود را کاهش دهید. از زمان قدیم، عسل به عنوان ماده ای مفید و شفابخش مصرف شده است. عسل به طور طبیعی خاصیت ضدباکتریایی برای پوست دارد.علاوه بر آن عسل، روند اکسیده کردن کلسترول مضر را کند می کند.

۶) نفس های عمیق برای مهار کردن گر گرفتگی مفید است.

تنفس آرام و عمیق شکمی میزان گرگرفتگی را به نصف کاهش می دهد، ضربان قلب را کند و عضلات را شل می کند و فشار خون را نیز پایین می آورد. روی یک صندلی راحت بنشینید و نفس های عمیق بکشید. از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید. برای ممانعت از حواس پرتی، چشم ها را ببندید و شکم را شل کنید.

۷) برای تقویت قدرت بینایی تخم مرغ بخورید. بررسی ها نشان داده تخم مرغ نسبت به هویج، منبع بهتری از آنتی اکسیدان مفید برای چشم به نام کاراتینوید(carotenoids)است. لوتین و زیازنتین(Lutein+ zeaxanthin) کاراتینویدزهای مهمی برای چشم به حساب می آیند و اگر چه میزان این ۲ آنتی اکسیدان در تخم مرغ نسبت به سبزی های سبز رنگ و سبزی های برگ دار کمتر است اما بدن آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ را بهتر جذب می کند. مصرف روزی یک تخم مرغ میزان لوتین خون را ۲۶ درصد و زیازنتین را ۳۸ درصد افزایش می دهد بدون این که کلسترول و یا تری گلیسرید خون را بالا ببرد.

۸) غلات سبوس دار بخورید زیرا التهاب های خطرناک را کاهش می دهد. مصرف غلات سبوس دار می تواند زندگی شما را نجات دهد. تحقیقات ۱۵ ساله ای که توسط محققان آمریکایی روی ۴۲ هزار نفر انجام گرفت نشان داد، کسانی که هفته ای ۱۱ بار یا بیشتر غلات سبوس دار مصرف کردند نسبت به دیگران یک سوم کمتر در خطر مرگ ناشی از اختلالات التهابی مانند دیابت، آسم و یا بیماری های قلبی قرار گرفتند. مصرف بلغور جو، برنج و نان سبوس دار غلات سبوس دار مخصوص صبحانه و ذرت بو داده توصیه می شود.

۹) کشش پا برای تقویت قدرت عضلات را فراموش نکنید.اگر عضلات پایتان سفت است با کشش پا عضلات تان را انعطاف پذیر و تقویت کنید.

۱۰) برای افزایش دریافت آنتی اکسیدان انجیر خشک بخورید. میوه های خشک غنی از آنتی اکسیدان هستند. انجیر و آلوی خشک آنتی اکسیدان فراوانی دارند مصرف روزی ۴۰ گرم انجیر خشک ، قدرت خنثی کردن رادیکال های آزاد توسط بدن را ۹ درصد افزایش می دهد. این میزان ۲ برابر میزانی است که با نوشیدن چای به دست می آورید.

۱۱) سالاد میوه میل کنید تا آنتی اکسیدان بیشتری دریافت کنید.

۱۲) درجه یخچال را کاهش دهید.دمای یخچال بیشتر از ۴ به تکثیر باکتری ها کمک می کند. با استفاده از دماسنج، از پایین بودن دمای یخچال اطمینان حاصل کنید.

۱۳) سر خود را بالا نگه دارید تا مانع سردرد شوید.وقتی سر خود را جلو نگه می دارید برای نگاه کردن مجبورید سر خود را کج کنید و این می تواند به عصب و عضلات پایین جمجمه فشار وارد کند و باعث سردرد شود. برای صاف نگه داشتن سر تصور کنید که طنابی به سر شما وصل شده که به طرف بالا کشیده می شود.

۱۴) برای حفظ هوشیاری هر روز چای سبز بخورید. بررسی ها نشان داده، چای سبز میزان کلسترول خون را کنترل می کند و می تواند خطر سرطان را کاهش دهد. محققان ژاپنی معتقدند که مصرف چای سبز در حفظ عملکرد شناختی بدن موثر است. در کشور ژاپن که مصرف چای سبز بالاست آمار مبتلایان به اختلال مشاعر از جمله بیماری آلزایمر نسبت به کشور آمریکا پایین است.



مترجم: علیرضا     
روزنامه خراسان ( www.khorasannews.com )