جهش تولید | یک‌شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۹

کتلت نخودفرنگی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

کتلت نخودفرنگی

Loading the player...

مواد لازم : سیب زمینی پوست گرفته وخرد شده به اندازه 5/2 سانتی 4عدد – نخود فرنگی یک ونیم پیمانه نمک و فلفل و زردچوبه کمی – پودر ادویه آنغوره 4/1 قاشق چای خوری – پودر نان خشک یا 1ونیم پیمانه- آرد گندم 1و نیم پیمانه – گشنیز یا جعفری تازه وریز خردشده 3/1پیمانه –روغن مایع برای سرخ کردن به اندازه لازم .

طرزتهیه :ابتدا سیب زمینی ها را که پوست گرفته و5/2 سانتی خرد نموده اید با مقدار کمی آب داخل قابلمه ریخته وبپزید زمانیکه پخت از آب جدا نموده وبا گوشت کوب کاملاً له نمایید .ومهلت دهید تا کاملاً خنک شود .نخود فرنگی پخته شده یا کنسرو را از آب جدا نموده وبه کمک غذاساز یا گوشت کوب کاملاً له نمایید وبه ظرف سیب زمینی اضافه نمایید سپس مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه ، پورد ادویه آنغوره ، پورد نان خشک و سبزی تازه خرد شده را نیز اضافه نمایید .تمام مواد را بخوبی با هم مخلوط نموده وبا دست تمیز بصورت خمیر یکنواختی در آورید سپس به 12 قسمت آن را تقسیم نمایید واز خمیر بردارید وهر کدام را به شکل توپ در آورید سپس در کف دو دست به شکل دایره های مناسب در آورید .روغن را درون تابه ای نچسب بریزید زمانیکه گرم شد کتلت ها را چند تا چند تا از هر دو طرف سرخ کنید تمام مواد کتلت را به همین صورت با دوکف دست حالت دهید واز هر دو طرف دروت تابه سرخ نمایید تمام کتلت ها را درون دیسی چیده با انواع سبزیجات رنگی و حلقه شده ، نخود فرنگی ، هویج پخته شده ورنده شده با رنده درشت یا هر تزئینی مطابق با سلیقه خود آماده نمایید وبا نان وسس قرمز وسفید سرو نمایید.این کتلت رژیمی است و برای تمامی افراد حتی کسانی که رژیم دارند مناسب می باشد .

نکته : می توانید سیب زمینی را شسته و با پوست بپزید ، پس از پختن پوست گرفت و با غذا یا گوشت کوب له نمایید و پس از سرد شدن کامل اقدام به مخلوط نمودن با سایر مواد و تهیه کتلت نمایید .

نوع: توليد ويژه صوتی

موضوع آشپزی

کاری از :پوران حاجتی