رونق تولید ملی | دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸

چگونه سالم بمانیم - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

چگونه سالم بمانیم

Loading the player...

دانلود

داشتن يک رژيم غذايي سالم :
1-آب بيشتري بنوشيم:يک فرد بزرگسال بايد يک ليتر آب يا بيشتر در روز بنوشد .علاوه بر اين چاي وقهوه نيز در افزايش آب بدن بي تأثير نيست .آب ،بدن را در درجه حرارت مناسب نگه داشته ومواد سمي را مي زدايد.نوشيدن آب،پوست را پاکسازي کرده به عملکرد کليه ها نگه داشته وموادسمي را مي زدايد .نوشيدن آب ، پوست را پاکسازي کرده به عملکرد کليه ها کمک مي کند .اگر داشتن پوستي شاداب وسلامت بودن انگيزه اي براي زندگي نيست پس چيست ؟نوشيدن آب خالص بهتر است ، اگر مي خواهيد طعم ومزه اي به آب بدهيد کمي آبليمو يا آبميوه طبيعي به آن آضافه کنيد.آبميوه هاي صنعتي ونوشابه کالري بالايي دارند اما دقايقي بعد از خوردن آنها احساس ضعف خواهيد کرد .
2-صبحانه بخوريد :صبحانه کامل اشتهاي شما را در طول روز کم مي کند به جاي خورن دونات هاي شکلاتي ،قهوه ،تخم مرغ ، ميوه ،شير بدون چربي ، آب پرتقال تازه وچاي را جايگزين کنيد .
3-در طول روز خوب غذا بخوريد:اگر نيمي از وعده غذايي ، سبزيجات وميوه بخوريد ، در مسير صحيحي گام برداشته ايد .پروتئين بدون چربي،لبنيات کم چرب وحبوبات را به رژيم غذايي خود وارد کنيد .چربي هاي مفيد را مي توان در ماهي هاي روغني مثل ماهي آزاد وماهي تن ،آوکادو ، آجيل ها وروغن زيتون يافت.
4-در زمان مناسب غذا بخوريد :بين ساعت 5تا 8 زمان خوبي براي هضم شام است اگرخواستيد تنقلات بخوريد از آجيل بدون نمک وميوه وسبزي بعد از شام استفاده نماييد
5-گوشت کم بخوريد:گياه خواري راه خوبي براي کاهش کالري دريافتي است مواد معدني وويتامين ها را در بدن تقويت مي کند.اما اگر گوشت قرمز را حذف کرديد ، ميوه ، سبزي حبوبات ، لبنيات را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد .
6-حذف غذاهاي ناسالم :از خوردن غذاهاي فرآوري شده پرهيز کنيد اينگونه غذاها اغلب داراي سديم ، چربي هاي ترانس واشباع شده هستند از مصرف آنها بپرهيزيد .
 

گوینده : پوران حاجتی