جهش تولید | پنج‌شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹

ورزش و نوجوان - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

ورزش و نوجوان

ورزش و نوجوان



ورزش وسيله اي جهت تأمين بهداشت و سلامت فرد است . پرداختن به ورزش سبب سلامت جسمي ، رواني و اجتماعي مي شود .

بسياري از مسائل روحي نوجوانان در اين سنين از قبيل رفتارهاي پرخاشجويانه ، خجالت ، گوشه گيري ، افسردگي و نداشتن اعتماد به نفس ، با ورزش بهبودي مي يابند .

ورزش مناسب باعث افزايش ظرفيت شخصيتي نوجوان مي شود و تحمل او را در برابر مشکلات زندگي بيشتر ميکند.

ورزش در نوجواني فرد را از ابتلا به بيماريها در ميانسالي مصون مي سازد . تمرينات بدني سبب قامتي استوار و بدني ورزيده مي شود و نوجوان ظاهري متناسب پيدا مي کند و در سنين بالاتر از دردهاي ناشي از ضعف عضلاني رنج نمي برد . نوجوانان بايد قبل از اقدام به تمرينات بدني به نکات زير توجه کنند :

بدن خود را گرم کنند تا از بروز کشيدگي عضلات جلوگيري شود . پس از انجام تمرينات بدني ، يکباره آن را قطع نکنند تا از بروز کوفتگي و گرفتگي عضلاني جلوگيري شود
قبل از تمرينات زياد نخورند و پس از عرق کردن بدن ، آب کافي بنوشند .
نوجوانان نبايد به تمرينات  و ورزشهاي خيلي سنگين بپردازند .
ورزش بهترين و مناسبترين روش براي کاهش اضافه وزن در نوجوانان است
ورزش بايد بطور مداوم و مستمر و در هواي پاک و حداقل هفته اي سه ، يا چهار بار و هر بار بمدت ۳۰ دقيقه انجام گيرد .
مصرف روزانه يک ليوان شير به تأمين انرژي و رشد طبيعي شما کمک مي کند .

http://www2.irib.ir/health