جهش تولید | یک‌شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۹

میم مثل ماساژ - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

میم مثل ماساژ

میم مثل ماساژ


یکی از مشکلات سالمندان پادرد است ولی می توان با ماساژهای مخصوص این درد را کاهش داد. هنگام استراحت، پاها را ماساژ دهید...
این کار به افزایش جریان خون و کاهش ورم پاها کمک می کند و خستگی پا را از بین می برد. برای ماساژ پاها، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و مانند تصاویر، تمام قسمت های کف ، رویه، پاشنه و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید.
۱) پا را با دو دست بگیرید و به سمت کف و رویه آن فشار دهید. مثل حالتی که می خواهید تکه ای نان خشک را از وسط بشکنید
۲) هریک از انگشتان پا را به ملایمت بکشید و بچرخانید.
۳) با دو دست پا را بگیرید و با حرکت چرخشی انگشتان، رویه آن را ماساژ دهید.
۴) به آرامی انگشت شست دست را از مچ پا تا روی هر یک از انگشتان بکشید.
۵) دست را مشت کنید و با برجستگی انگشتان، کف پا را به صورت چرخشی ماساژ دهید.
۶) پاشنه پا را با دست بگیرید و به صورت چرخشی حرکت دهید.
۷) پا را بین دو دست نگه دارید.


● هشدار

در صورت وجود برآمدگی های گوشتی و میخچه در پا، از دستکاری آنها خودداری و برای درمان به پزشک مراجعه کنید. این برآمدگی ها به علت فشار کفش ایجاد می شوند. حتی پس از درمان میخچه به وسیله پزشک، اگر کفش شما مناسب نباشد، دوباره ایجاد خواهد شد بنابراین بهترین کار، انتخاب کفش مناسب است.
گاهی تغییراتی در پاها ایجاد می شود که به دلیل سایر بیماری هاست. به عنوان مثال ورم پاها، زخمی که خود به خود به وجود آمده یا زخمی که خوب نمی شود، می تواند نشانه بیماری در سایر قسمت های بدن باشد. در صورت مشاهده این تغییرات به پزشک مراجعه کنید.


روزنامه سلامت