مشخصات یک صبحانه خوب

متخصصین تغذیه گفته اند ، صبحانه باید ترکیبی از غلات ، پروتئین و ویتامین بویژه ویتامین C باشد وچای در سفره صبحانه سبب دفع آهن در بدن می شود و اب میوه ها بهترین مایعات برای صبحانه هستند .صبحانه یکی از وعده های اصلی غذایی است که در علوم مختلف اجتماعی وپژگی جایگاه ویژه ای دارد و متابولیسم بدن را تنظیم می کند .حتی به افرادی که چاق هستند توصیه می شود برای لاغر شدن ، صبحانه بخورند .متخصصین تغذیه غلات را بهترین ماده غذایی برای صبحانه می دانند ومی گویند ، گندم ،جو ،ذرت که به شکل های مختلفی در دسترس هستند ، بهترین منبع غذایی برای وعده صبحانه اند که در کشور ما به شکل نان ودر کشورهای غربی به صورت کورن فلکس (غلات حجیم شده مصرف می شوند .عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی وجمعی از محققان تغذیه ترکیب نان و شیر را بهتری ماده غذایی برای صبحانه عنوان کردند قدیمی ها نان وشیر را با هم مخلوط می کردند واکنون نیز بسته بندی های غلات حجیم شده در بازار موجود است که با مخلوط کردن در شیر بهترین غذا برای کودکان محسوب می شو نباید فراموش کرد که سبوس موجود در غلات حاوی آهن وانواع برای کودکان محسوب می شود .نباید فراموش کرد که سبوس موجود در غلات حاوی آهن وانواع ویتامین B است که برای زنان وکودکان بسیار حیاتی است در کشور ما غالباً پنیر ، سرسفره صبحانه مصرف می شود اما تخم مرغ پخته یا عدسی ولوبیای گرم نیز منبع غنی پروتئین هستند اگر به سنت های غذایی اصیل خودمان بازگردیم بسیاری از مشکلات تغذیه ای مان حل می شود چراکه فرنی ، شیربرنج ، حریره بادام وحلیم ترکیبی از غلات وپروتئین بوده وبهترین منشأ غذایی در وعده صبحانه است بهتر است به جای چای که آهن موجود در غذا را دفع می کند از مایعاتی مانند آب پرتقال یا آب سیب که سرشار از ویتامین ث بوده وسبب جذب بهتر آهن می وشد ، مصرف نمود .افرادی که مایلند چای بنوشند بهتر است یک ونیم ساعت بعد از مصرف صبحانه چای میل کنند.

گوینده:پوران حاجتی