جهش تولید | یک‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

سه ورزش فوق العاده برای قلب - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

سه ورزش فوق العاده برای قلب

سه ورزش فوق العاده برای قلب


یک متخصص قلب و عروق اظهار کرد: پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری، شنا و ورزش های تفریحی برای سلامت قلب و ریه مفیدند.
دکتر علی محمد حاجی زینعلی با اشاره به اینکه انجام حرکات ورزشی مناسب از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند، گفت: تعداد جلسات ورزش باید حداقل ۳ تا ۴ جلسه در هفته باشد که در حد توان هر فرد قابل افزایش است. زمان لازم برای هر جلسه تمرین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است و می توان هنگام تمرین ورزشی چند دقیقه استراحت و اکسیژن گیری کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید شدت تمرینات در حدی باشد که ضربان قلب به میزان ۸۵ تا ۹۰ در صد افزایش یابد و برای محاسبه حداکثر ضربان قلب باید عدد سن را از ۲۲۰ کم کرد و عدد بدست آمده را در ۸۵ ضرب نمود.
این متخصص قلب و عروق یاد آور شد: هنگام شروع حرکات ورزشی باید ابتدا بدن را با انجام حرکات کششی و سپس نرمش های سبک گرم کرد و پس از پایان مدت تمرین برای بازگشت بدن به حالت اولیه ترتیب مراحل گرم کردن بدن بطور معکوس انجام شود. به این صورت که پس از دوهای استقامتی، بطور آهسته دوید و در مرحله بعد حرکات نرمشی و در آخر حرکات کششی انجام شود.


خبرگزاری ایسنا