جهش تولید | پنج‌شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۹

روابط عمومی - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

روابط عمومی

روابط عمومی


روابط عمومی مرکز گیلان

روابط عمومی عمل یا وظیفه مشخص مدیریتی است که برای استقرار و پایداری خط ارتباطی دوسویه ، درک مشترک پذیرش و همکاری سازمان و استفاده کنندگان آن ( عموم ) ما را یاری می دهد و توجه مدیریت را به مسایل حاکم به آن معطوف می کند ، به گونه ای که بتواند دشواری ها را حل کند و به دریافت اطلاعات و حساس بودن در برابر آنها ، با توجه به افکار عمومی و تأکید بر مسئولیت مدیران در برابر خواسته های عموم و خدمتگزاری به آنها می پردازد و به مدیریت کمک می کند که از دگرگونی یا تحول بهره گیرد و در کنار آن به راحتی ادامه حیات دهد و به عنوان نظامی هشدار دهنده در کنار روندهای آتی سازمان عمل کند و همه اینها را به مدد پژوهش و اصول ارتباطات اخلاقی و سالم ممکن سازد .

شرح وظایف :

1- طرح ریزی برنامه های مستمر از سوی مدیریت سازمان .
2- توجه به روابط میان سازمان از یکسو و عموم مردم که از سوی دیگر با آن در ارتباطند.
3- نشان دادن و بیان آگاهیها ، عقیده ها و فکرها ، گرایشها و رفتارهای داخل سازمان و خارج آن .
4- استقرار و تداوم رابطه ای دو سویه میان سازمان و مردم ( عموم ) .
5- جمع آوری و تمرکز دادن اطلاعات و اخبار مربوطه به اقدامات و فعالیتهای سازمان .
6- یاری به مدیریت در شناخت بستر روابط انسانی و مسایل و مشکلات کارکنان ، بررسی و جمع آوری اطلاعات پیرامون آثار آشکار و پنهان فعالیتهای سازمان در جامعه .
7- سخنرانی ، در مجامع و محافل ، تهیه متن سخنرانی برای مدیران و اشخاص دیگر ، جمع آوری یک سری سخنران که در فرصت های مناسب از وجود آنان استفاده به عمل آید .
8- تهیه طرح و برنامه ، تشخیص نیازمندی ها ، تهیه هدف ها ، توصیه اقدام هایی که نیل به هدف را تأمین کند .
9- تنظیم متن آگهی ها ، برای انتشار در جراید و مجلات در رادیو و تلویزیون به منظور افزایش شهرت و اعتبار مؤسسه .
10- برقراری ارتباط حضوری با مردم ، مسئولان و کارکنان به مناسبت های مختلف .
11- همراهی میهمانان و شخصیت های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی سازمان .
12- مشارکت و برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها ، نشست و نمایشگاه ها و میهمانی های رسمی .
13- تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها و پیام های دستگاه مربوطه و ترتیب دادن نشر و انعکاس آن در رسانه های جمعی .
14- انجام دادن سایر اموری که بر حسب ضرورت از طریق بالاترین مقام دستگاه ذیربط برای اقدام ابلاغ می گردد.
به منظور انتقال پیشنهادات ، انتقادات ، مشکلات و مسائل مختلف مردم و رسیدگی به آنها از سال 1384 شماره تلفن 162 در اختیار مردم قرار گرفت در کنار آن شماره 8827004 نیز به همین منظور در نظر گرفته شد تا پل ارتباطی بین مردم و مرکز باشد و از آنجایی که یکی از وظایف روابط عمومی بررسی دیدگاه و سنجش افکار عمومی ، انعکاس مطالب مطروحه مردم به مسئولین می باشد ، فرمهایی تهیه شده که مشخصات تماس گیرنده تقاضا و مشکلات آنان نوشته می شود و هر روزه در پایان وقت اداری پس از رویت مدیرکل مرکز به واحدهای مربوطه ارجاع داده و در برنامه های مختلف صداوسیما منعکس می شود تا در صورت لزوم با مسئولین به شکل حضوری یا به وسیله تماس تلفنی جهت رفع مشکلات مردم ارتباط برقرار شود.