رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸

تغذیه در ورزشکاران 3 - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تغذیه در ورزشکاران 3

Loading the player...

یکی از مهم ترین ریز مغذی ها برای افراد ، به ویژه ورزشکاران ، آهن می باشد این عنصر علاوه بر نقشی که در ساختمان هموگلوبین دارد باعث انتصال اکسیژن از ریه به سایر بافت های بدن می شود و در پذیرش اکسیژن در عضلات نقش موثری ایفا می کند ، فقر آهن موجب کاهش ظرفیت کار و مقاومت هوازی می گردد ، این مشکل در چند گروه از ورزشکاران از جمله پسران نوجوان ، دوندگان مسافت ، و گذشته از ورزشکارانی که در هوای گرم ورزش می کنند شایع تر است . ورزشکاران قبل از ورزش 2تا 5/2 لیوان آب ، در حین ورزش 1 لیوان آب و در فاصله زمانی 4 تا 6 ساعت پس از ورزش 5/2 تا 5/5 لیوان آب باید بنویسند / تعادل میزان آب در بدن به انجام مطلوب فعالیت ورزشی ورزشکاران و تنظیم دمای بدن کمک شایانی می نماید .

 

 

عوامل برنامه عبارتند از:

تهیه کننده : سیرنگ پوررحیمی

نویسنده:معصومه پور احمدی

کارگردان و تدوینگر : سید مصطفی نبوی

تصویر برداران:حسن جعفری - حسین زحمتکش

 

 

Athletes' Nutrition

One of the athletes concerns is to maintain their weight and balance; unfortunately some athletes must be on a sudden diet for gaining or losing weight due to the lack of appropriate management in weight control and don't follow the correct pattern. In such situations people is deprived of intake essential proteins, iron, folic acid, the group of vitamin B and many other vitamins.