جهش تولید | چهارشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۹

تغذیه در ورزشکاران 2 - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تغذیه در ورزشکاران 2

Loading the player...

یکی از دغدغه های ورزشکاران ، حفظ و تعادل وزن آنان است . متاسفانه برخی از ورزشکاران به علت عدم مدیریت لازم در کنترل وزن ،مجبور به انجام رژیم های ناگهانی جهت افزایش یا کاهش وزن می شوند و از الگوی درستی در این خصوص پیروی نمی کنند در چنین حالتی افراد از دریافت پروتینهای لازم ، آهن ، اسید فولیک ، ویتامین های گروه B و بسیاری از ویتامین های دیگر محروم می شوند .

لذا ورزشکاران برای آنکه بتوانند فعالیت مناسب در حد مطلوب داشته باشند باید قبل از انجام مسابقات به وزن مطلوب برای انجام مسابقه رژیمی را اتخاذ کنند که کلیه ریز مغذی ها و ویتامین ها را به بدن ورزشکار برساند .

 

 

عوامل برنامه عبارتند از:

تهیه کننده : سیرنگ پوررحیمی

نویسنده:معصومه پور احمدی

کارگردان و تدوینگر : سید مصطفی نبوی

تصویر برداران:حسن جعفری - حسین زحمتکش

 

 

 

 

Athletes' Nutrition

One of more important micronutrients for individuals, especially athletes is iron. This element plays an important role in transmission of oxygen from lung to other tissues of body in addition to the function that has on the hemoglobin structure and iron is effective in acceptance of oxygen in muscles. The lack of iron is resulted to reduction of work capacity and aerobic resistance, this problem is more common in some groups of athletes like: juvenile boys, distance runners and that group of athletes exercise in hot weather.

Fluid intake is one of the other basic needs of athletes. Athletes should drink 2 to 2/5 glasses of water before exercise, drink 1 glass of water during exercise and 2/5 to 5/5 glasses of water between 4 to 6 hours after exercise. Water balance in body helps to do desired sports activity and to adjust the temperature of body.