رونق تولید ملی | سه‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸

تغذیه در ورزشکاران 1 - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

تغذیه در ورزشکاران 1

Loading the player...

ورزشکاران جهت انجام مطلوب حرکات ورزشی و امکان ادامه آن نیازمند برخورداری از سلامت جسم می باشند . تغذیه و دریافت انرژی در این خصوص نقش مهمی را عهده دار است . تغذیه ورزشکاران به 3 بخش تغذیه قبل از ورزش حین ورزش و پس از ورزش تقسیم می شود هدف از تغذیه قبل از ورزش ،عدم احساس گرسنگی در زمان ورزش و حفظ میزان گلوگز خون می باشد . در هنگام ورزش امکان غذا خوردن وجود ندارد بنابراین بهترین گزینه مصرف نوشابه های ورزشی است . و پس از ورزش جهت تغذیه بهترین زمان 5 ساعت پس از انجام فعالیت ورزشی می باشد . مصرف غذا پس از ورزش اگر بیش از این زمان طول بکشد بدن ورزشکار 50% کاهش دریافت کربرهیدارات کربوهیدرات بدن ورزشکار کمک نماید .

 

عوامل برنامه عبارتند از:

تهیه کننده : سیرنگ پوررحیمی

نویسنده: معصومه پور احمدی

کارگردان و تدوینگر : سید مصطفی نبوی

تصویر برداران:حسن جعفری - حسین زحمتکش

 

 

1 Athletes' Nutrition

 

Athletes need to be physically healthy for doin g desired athletic movements and the possibility of continue to them. Nutrition and energy intake play an important role in this regard. Athletes' nutrition is divided to three parts: nutrition before exercise, during exercise, after exercise.

The purpose of nutrition before exercise is lack of hunger at the time of exercise and maintains the amount of blood glucose. There is no chance for eating at the time of exercise, so the best option is to use sports drinks and the best time for nutrition after exercise is 5 hours after that. If athletes don't eat anything after 5 hours, their organ will face with 50% decrease in the amount of carbohydrate. Sports drinks that contain enough carbohydrate will supply the carbohydrate of athletes' organ.