جهش تولید | پنج‌شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی و روسی برای ساخت راه آهن رشت- آستارا - نمایش محتوای خبر

 

 

اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی و روسی برای ساخت راه آهن رشت- آستارا

شناسه : 64230781

رشت- ایرنا- استاندار گیلان از اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی و روسی برای ساخت راه آهن رشت - آستارا خبر داد و گفت: این پیشنهاد جهت بررسی کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ در جریان بازدید از پروژه ملی راه آهن رشت- قزوین در رودبار گفت: این سرمایه گذاری ها بصورت فاینانس انجام خواهد شد و گروه های کارشناسی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

وی تصریح کرد: برای ساخت راه آهن رشت به آستارا حدود هزار و 400 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری در دیدار با روسای جمهوری روسیه و آذربایجان بر ساخت راه آهن رشت به آستارا تأکید کرده است، یادآور شد: حمایت دکتر روحانی اتفاقی بزرگ برای ساخت این پروژه ملی است تا هر چه سریعتر اجرایی شود.



** آمادگی ریل گذاری پروژه راه آهن رشت - قزوین **

استاندار گیلان در ادامه گفت: هم اکنون 86 درصد پروژه ملی راه آهن رشت - قزوین آماده ریل گذاری شده است.

نجفی با بیان اینکه این پروژه ملی در 18 ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: پروژه راه آهن قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفی اضافه کرد: در مسیر این خط ریلی، حدود 70 پل بزرگ در مجموع به طول 17 کیلومتر و 51 تونل در مجموع به طول 22 کیلومتر درحال ساخت است.

به گزارش ایرنا، این پروژه که ساخت آن از سال 1382 آغاز شده، این استان را از شمال به اتحادیه کشورهای مشترک المنافع یا کشورهای همسود( Commonwealth of Nations ) و روسیه و از جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس وصل می کند.

این خط آهن از نظر تأسیسات فنی و مهندسی و نیز عملیات اجرایی دارای ویژگی های منحصر بفردی است که از آن جمله می توان به بزرگترین پل ریلی کابلی کشور به طول 560 متر که در حاشیه سد منجیل واقع شده، اشاره کرد.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137 کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

 

ایرنا