جهش تولید | یک‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

استانبولی با فلفل رژیمی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

استانبولی با فلفل رژیمی

Loading the player...

مربی کارشناس آشپزی :خانم پوران حاجتی

« استانبولی با فلفل رژیمی  » برای 6 نفر


مواد لازم:


-    فلفل قرمز درشت 3 عدد
-    روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری
-    سیر 3 حبه که به صورت ورقه ای خرد کرده اید
-    گوجه فرنگی ریز خرد شده 400 گرم
-    برگ بو 2 عدد
-    آب سبزیجات 6 و نیم پیمانه
-    برنج سفید یا برنج قهوه ای 450 گرم
-    برگ ریحان 6 عدد
-    نمک و فلفل آسیا شده کمی


طرز تهیه :


-    ابتدا گریل را گرم کنید ، فلفل ها را زیر گریل قرار دهید تا پوست آنها سیاه و برشته شود ، سپس آنها را داخل یک ظرف قرار دهید و با دستمال مربوط آنها را بپوشانید بعد از 10 دقیقه پوست آنها را بگیرید و فلفل ها را ریز کنید کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید سیر و گوجه فرنگی را اضافه کنید و 5 دقیقه حرارت دهید سپس فلفل ریز خرد شده و برگ بو را 15 دقیقه تفت دهید آب سبزیجات را داخل قابلمه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد ، برنج را درمخلوط سبزیجات بریزید و 2 دقیقه بپزید ، سپس 3ملاقه از آب سبزیجات را روی برنج بریزید و گاهی هم بزنید تا آب جذب برنج شود ، هرگاه احتیاج بود کم کم آب سبزیجات به برنج اضافه کنید تا جذب برنج شود زمانیکه برنج نرم شد و پخت از روی حرارت بردارید .

نوع: توليد ويژه صوتي

موضوع : آشپزي